Rabu 12 Apr 2023 21:33 WIB

Sultan Nazrin Shah Buka Masjid As-Syuhada di Bandar Baru

Sultan Nazrin Shah juga buka puasa bersama rakyat.

Rep: Mabruroh/ Red: Muhammad Hafil
Sultan Nazrin Shah Buka Masjid As-Syuhada di Bandar Baru. Foto: Masjid (ilustrasi)
Foto: Dok Republika
Sultan Nazrin Shah Buka Masjid As-Syuhada di Bandar Baru. Foto: Masjid (ilustrasi)

REPUBLIKA.CO.ID, KAMPAR — Sultan Perak, Sultan Nazrin Shah hari ini resmi membuka Masjid As-Syuhada di Taman Bandar Baru dan berbuka puasa bersama rakyat.

Sultan Nazrin Shah disambut oleh Menteri Besar Perak Datuk Seri Saarani Mohamad, Sekretaris Negara Datuk Ahmad Suaidi Abdul Rahim dan beberapa anggota dewan eksekutif negara.

Baca Juga

Juga hadir ketua Perak Islamic Religious and Malay Customs Council (MAIPk) Tan Sri Mohd Annuar Zaini, Direktur Perak Islamic Religious Department (JAIPk) Harith Fadzilah Abdul Halim dan kepala polisi Perak Datuk Seri Mohd Yusri Hassan Basri.

Segera setibanya, Sultan Nazrin menanam pohon Batik Bucida dan meresmikan masjid sebelum upacara dilanjutkan dengan resital sholat pembukaan dan ayat-ayat dari AlQuran.

Dilansir dari Bernama, Rabu (12/4/2023), Penguasa Perak juga berpartisipasi dalam upacara tahlil dan doa selamat sebelum berbuka puasa dengan sekitar 1.200 jamaah.

Sultan Nazrin kemudian melakukan sholat Maghrib dan menghadiri makan malam diikuti dengan shalat Isya dan Terawih berjamaah.

Kemudian, Sultan Nazrin menyetujui sesi foto dan minuman lainnya sebelum pergi pada pukul 10.10 malam waktu Malaysia.

Sumber:

https://www.bernama.com/en/general/news.php?id=2180927

Advertisement
Berita Lainnya
Advertisement
Advertisement
Advertisement